Simulating single-channel and multi-channel mass service systems on the example of the service process in a medical centre
Статья в сборнике трудов конференции
The article is devoted to the modeling of the process of servicing in a medical centre, namely a single-channel mass service system (MSS) with failures (for example, telephone calls to a register) and a multi-channel MSS with an unlimited queue (for example, a queue in a register). Using the developed models, you can evaluate the condition of a queue, select the right number of the operators and develop the recommendations for eliminating the queue, thereby ensuring increase in the number of the serviced proposals or patients.
Библиографическая запись: Grigorieva T. E. Simulating single-channel and multi-channel mass service systems on the example of the service process in a medical centre / T. E. Grigorieva, A. A. Donetskaya // Электронные средства и системы управления: материалы докладов XIII Международной научно-практической конференции, 29 ноября – 1 декабря 2017 г. – Томск: В-Спектр, 2017. – Ч. 2. – С. 206-209.
Ключевые слова:
MASS SERVICE SYSTEMS MEASURES OF EFFICIENCY MEDICAL CENTRE SIMULATION PROBLEM OF QUEUESКонференция:
- XIII Международная научно-практическая конференция "Электронные средства и системы управления"
- Россия, Томская область, Томск, 29 ноября-01 декабря 2017,
- Международная
Издательство:
В-Спектр
Россия, Томская область, Томск